De researchgroep Business & Finance Modelling (BFM) ondersteunt besluitvormers in zowel de private als publieke sector met bruikbare business cases en businessmodellen, strategische analyses van technologische innovaties, en het begeleiden en coördineren van multi-stakeholder multi-value business proposities. Onze activiteiten dragen bij aan concurrentievermogen en systemische maatschappelijke transities. Met een marktgerichte benadering werken wij samen met zowel overheden als private partijen, omdat beiden een cruciale rol spelen in deze transities. BFM biedt een actieperspectief door inzicht te geven in de waarde en risico’s van innovaties en door samenwerkingsmethoden voor waardecreatie voor te stellen.
Onze missie
Om bedrijven duurzaam te laten groeien door innovatie. Met strategische analyses helpen we bedrijven weloverwogen strategische keuzes te maken. Wij onderzoeken de economische en bedrijfskundige aspecten en zorgen voor een solide basis voor investeringsbeslissingen. Dit doen we door technische mogelijkheden te vertalen naar nieuwe businessmodellen.
Vragen die wij helpen beantwoorden
- Hoe neemt mijn organisatie de juiste investeringsbeslissingen?
- Welke partijen moeten samenwerken om Europa zelfstandig te maken in geopolitiek gevoelige bedrijfstakken en supply chains?
- Welke keuzes moeten we maken om onze positie in de toekomstige CO2-neutrale economie te versterken?
Onze kernactiviteiten
Onze researchgroep helpt organisaties met investerings- en beleidsvraagstukken die voortkomen uit de transitie naar een duurzame economie. Hiervoor werken we intensief samen met bedrijven en overheidsinstanties en zetten we ons op de volgende manieren in:
- Ontwikkelen van nieuwe businessmodellen
- Smeden van coalities met de juiste partners
- Bieden van inzicht in duurzaamheidseffecten van beleidskeuzes
- Koppelen van business-analyse aan technologische expertise
- Doorrekenen van business cases, financiering en risico modellering
Onze aanpak
BFM ondersteunt besluitvormers in zowel de private als publieke sector met bruikbare business cases en businessmodellen, strategische analyses van technologische innovaties, en het begeleiden en coördineren van multi-stakeholder multi-value business proposities. Wij bieden inzicht in de waarde en risico’s van innovaties en stellen samenwerkingsmethoden voor om waarde te creëren.
BFM biedt een actieperspectief door inzicht te geven in de waarde en risico’s van innovaties en door samenwerkingsmethoden voor te stellen die waarde creëren. Onze aanpak helpt stakeholders om strategische beslissingen te nemen die bijdragen aan een duurzame en concurrerende toekomst.